Отже, який же все-таки купити генератор бензиновий або дизельний? Є ще газові та двопаливні про них ми теж поговоримо, але не цього разу.
Почнемо з найцікавішого, із вартості, а точніше з різниці у вартості бензинового та дизельного генератора.
Розглядатимемо на прикладі рамних, п'ятикіловатних генераторів з електростартером виробництва КНР. Генератори оснащені одноциліндровими двигунами з повітряною системою охолодження та мають частоту обертання колінчастого валу 3000 об/хв. Для зручності ціни будуть наведені у доларах США.
Надійні електростанції
Генератори розглянемо не "NO NAME", які привезла компанія "якийсь Вася", а відомі на ринку хоча б протягом 5-10 років, які встигли попрацювати і зарекомендували себе як надійні.
А це на наш погляд генератори наступних ТМ:
-
Senci
-
Loncin
-
Hyundai
-
KS
-
AL-KO
-
Glendale
Поїхали порівнювати ціни на них:
- Бензиновий генератор приблизно 950 USD
- дизельний генератор приблизно 1250 USD
Залежно від продавця або будь-якої акційної ціни, вартість бензинового та дизельного генератора може незначно змінюватись.
Тобто, між дизельним генератором та бензиновим маємо різницю у ціні в 25% (дизель дорожчий).
Важливе питання витрати палива, вираженого в грошовому еквіваленті.
Тут звичайно ж виграє дизельний генератор і не просто на якихось 10-15%.
Давайте рахувати:
- Витрата дизеля при номінальному навантаженні 4 кВт дорівнює плюс-мінус 1,5 літра на годину
- Витрата бензину при номінальному навантаженні 4 кВт дорівнює плюс-мінус 2,2 л годину.
Тобто витрата палива на дизельному генераторі в грошовому еквіваленті, приблизнона 30% менше у порівнянні з бензином (не розглядаємо варіанти диз.палива з тепловоза, купленого у сусіда тощо).
Моторесурс двигуна генератора
Ресурс двигуна, а ось тут уже цікава розмова. Звичайно ж скажете, ви дизель проходить довше. Але ні, давайте розбиратися. Звідки така думка, яка вже сприймається як аксіома? А справа в наступному, переважно обговорюючи ресурс бензинового і дизельного мотора, за основу своїх суджень беруть досвід експлуатації легкових автомобілів. А тут найцікавіше те, що дизель на легкових автомобілях більшість водіїв експлуатують на оборотах 1500-2000 об/хв, а бензинові мотори 2500-3000 об/хв.
Що з цього випливає? а ось що, бензиновий мотор за годину їзди автомобіля із середньою швидкістю 50 км/год має тертя шатунно поршневого механізму, інших деталей і оборотів колінчастого валу на 50%+ більше, ніж дизельний, це і є основна складова істотно впливає на різницю ресурсу цих двох типів двигунів. А мотори, встановлені на генераторах, які ми з вами розглядаємо дизельні та бензинові мають однакову частоту обертання колінчастого валу, тому спиратися на аналітику автомобільних двигунів у нашому випадку немає об'єктивно.
Висновок
Так що порівнюючи ресурс бензинового та дизельного генератора, можна впевнено сказати практично однаковий, а на термін життя цих моторів впливають навантаження, умови експлуатації, тривалість безперервної роботи, якість технічного обслуговування та паливно-мастильних матеріалів. Ще варто відзначити важливість передпродажної підготовки та наявність обкатки до першого ТО.