Навіщо потрібна передпродажна підготовка електрогенератора?
Для того щоб розбиратися в цьому питанні і дати обґрунтовану відповідь,
спочатку давайте розглянемо, з чого має складатися передпродажна підготовка
бензинового або дизельного генератора.
Отже, для бензинових і дизельних генераторів, оснащених моторами з
повітряною системою охолодження, передпродажна підготовка має включати в
себе:
- перевірку наявності моторної оливи в картері двигуна, якщо олива
відсутня, то необхідно його заправити. Марка моторної оливи має відповідати
рекомендаціям заводу виробника
- перевірку заряду акумуляторної батареї, якщо акумулятор розряджений,
його потрібно зарядити і не зайве перевірити його працездатність
навантажувальною вилкою
- залити кілька літрів бензину в паливний бак, для тестового запуску
генератора, (ще краще перевірити генератор, використовуючи свій
тестувальний паливний бак)
- провести перший запуск генератора, попередньо виконавши кілька
обертів колінчастого валу за допомогою ручного стартера, не вмикаючи
запалювання
- провести запуск генератора і виконати регулювання частоти обертів
колінчастого валу двигуна, частота обертів двигуна безпосередньо
відображається на частоті генерованого струму. На бензиновому або

дизельному генераторі в режимі роботи без струмового навантаження, частота
струму має бути в межах 52-53 герца.
- виміряти напругу, що генерується, і перевірити відповідність показань
приладу з показаннями вольтметра на панелі управління генератора
- за необхідності відрегулювати вихідну напругу, для генераторів, що
мають у конструкції автоматичний регулятор напруги (AVR), це робиться
шляхом обертання потенціометра на AVR. Якщо ж генератор має в конструкції
конденсатори, то це робиться зміною ємності, шляхом заміни конденсаторів.
- під час роботи генератора необхідно перевірити напругу його власного
зарядного пристрою
- перевірити параметри частоти струму і вихідної напруги зі струмовим
навантаженням
- виконати зупинку генератора, тим самим перевірити працездатність
глушіння двигуна
- для подальшого транспортування генератора можна зняти мінусову
клему з акумуляторної батареї і перекрити паливний кран (зазвичай він
розташований під паливним баком з торцевого боку, де розташований
карбюратор).
Які негативні наслідки зустрічалися на генераторах, що не проходили
передпродажну підготовку?
Як правило, це були не відрегульовані теплові зазори клапанів, що
виражалося в утрудненому запуску генератора.
Не рідко зустрічали завищену частоту обертання колінчастого валу, при
цьому показник частоти струму доходив до 60+ герц, а це щонайменше
некорисно для всіх електроприладів, бо вони розраховані на роботу з
мережевим струмом за частоти 50 герц.
Не раз на нових генераторах бували протікання бензину через порушення
герметичності паливного краника.

Так само багато разів спостерігалася нестабільна робота двигуна (на
бензинових генераторах), це виправлялося налаштуванням або чищенням
карбюратора від консерваційного мастила.
Найнеприємнішими, звісно ж, були випадки, коли користувач запускав
двигун генератора без моторної оливи (з якихось причин датчик рівня моторної
оливи не спрацьовував), і мотор ставав повністю непридатним.
Тому якщо у вас є можливість придбати генератор з передпродажною
підготовкою, то, звісно, краще скористатися такою можливістю.