Для ознайомлення перша частина цієї теми тут https://senci.com.ua/ru/50/
У цьому продовженні огляду на тему різниці бензинових і дизельних
генераторів поговоримо про співвідношення ціни та ресурсу роботи.
Почнемо з усім відомих аргументів чому дизель кращий, одразу уточню, що ці аргументи взяті з коментарів користувачів на автомобільних форумах.
Отже, аргументи на користь дизеля:
- тяговитий і більш прийомистий ніж бензин
- тягне з низів (хороша тяги починаючи з низьких оборотів)
- доволі високий крутильний момент порівняно з бензиновим мотором - істотно економічніший
- довше ходить (значно більший ресурс двигуна, щонайменше вдвічі)
Відповіді по порядку:
Тяговитий, прийомистий, крутний момент до дизельного генератора ці
аргументи незастосовні через особливості технічної конструкції та
призначення.
Дизельний генератор, навіть якщо він інверторного типу, має постійну
частоту обертання колінчастого валу двигуна. Механізм регулювання обертів не дає відхилятися показникам більш ніж на 10% і постійно прагне до утримання значення 3000 обертів на хвилину.
Саме за рахунок швидкості обертання колінчастого валу досягається частота генерованого струму 50 герц з відхиленнями 48-52 герца в момент зміни струмового навантаження на генератор.
Ресурс дизельного мотора щонайменше вдвічі більший, ніж у бензинового двигуна?
Розглянемо цей аргумент, якщо провести аналогію з автомобільними
двигунами, то знову ж таки, особливості роботи генератора і технічний бік дизельного генератора загалом має інші завдання і принципи управління двигуном.
Наприклад, робочі оберти дизельного двигуна легкового автомобіля під час експлуатації варіюються від 600 до 2300 обертів на хвилину, на дизельному генераторі, як ми вже згадували вище, частота дорівнює 3000 обертів постійно.
Тобто тертя і, відповідно, знос, ресурс усіх деталей і поверхонь, що
обертаються і рухаються, піддаються впливу тертя приблизно удвічі більше, ніж на автомобілях, і приблизно дорівнюють показникам бензинового автомобільного двигуна.
Ще важливо розуміти, що дизельний генератор китайського виробництва, скажімо так, не можна назвати еталоном якості, надійності та довговічності, тому аргумент, що дизель ходитиме довше, у випадку з китайськими дизельними генераторами з повітряною системою охолодження, вже й не аргумент.
Ось що можна дійсно об'єктивно сказати на користь дизельного
генератора, то це економічність у плані витрати палива, різниця порівняно з бензогенератором варіюватиметься приблизно на 30-40%.
До того ж якщо бензогенератор має мінімальні витрати палива під час
навантаження до 50%, то дизельний - до 30%, що додатково докидає монетку в скарбничку економності дизельного генератора.
Кілька слів про технічне обслуговування, нагадаю, що порівнюємо
найпоширеніші і найдоступніші бензо- і дизельгенератори китайського
виробництва з одноциліндровими двигунами і повітряною системою
охолодження.
Так ось обслуговування в економічному плані приблизно однакове.
Періодичність заміни моторної оливи 50-100 годин залежно від режимів роботи (навантажень) і умов експлуатації (температурні режими роботи, подовження систем відведення вихлопних газів тощо).
Обсяг оливи в бензогенераторах приблизно дорівнює обєму оливи, що заливається в моторах дизельних генераторів. Фільтри повітряний, паливний і там, і там приблизно однакові, масляний фільтр у бензинових моторах відсутній.
У дизельному генераторі роль масляного фільтра виконує сітка, яка
не потребує заміни при кожному обслуговуванні, її досить очистити за
допомогою стисненого повітря.
Резюмуємо: незаперечним плюсом дизельного генератора є тільки
економічність споживання палива, але вартість дизель-генератора під час купівлі, як правило, вища на 30-50%.

Тому необхідно порахувати економіку, порівнюючи економність
дизельного двигуна і потребу в роботі генератора в перерахунку на
мотогодини.