Розглядаємо бензиновий і дизельний генератор для зимової експлуатації на вулиці.
Особливості бензогенераторів у цій частині огляду.
За основу беремо найпоширеніші побутові, бюджетні дизельні генератори потужністю 5-8 кВт, які оснащені одноциліндровими двигунами з повітряною системою охолодження.
Бензинові генератори, про які ми поговоримо, оснащені чотиритактними моторами Honda GX390 або аналогами китайського виробництва 188F, 190F/FB, 192F.
Дизельні генератори оснащуються двигунами Yanmar F186 або їхніми
аналогами китайського виробництва F186, F188, F190, F192, F196, F198.
По наростаючій маркування цих моторів означає зміну діаметра поршня двигуна, саме тому практично всі генератори, оснащені однотипними, одноциліндровими двигунами, мають потужність 5,6,7,8 кВт.
Отже, що краще взимку дизель чи бензин?
Почнемо з плюсів бензинових генераторів Senci (це стосується всіх
бензогенераторів):
- паливо не боїться від’ємних температур, не загусає, не замерзає
- якщо генератор має ручний запуск, то стартувати генератор вручну
значно легше
, навіть якщо врахувати наявність декомпресора на дизельних генераторах
- через легший старт, на бензинових генераторах ручний стартер на
бензинових генераторах служить значно довше
, якщо, звісно, здійснювати запуск правильно
- у разі виникнення проблеми із запуском бензогенератора через
несправність паливної системи, усунути неполадки такого характеру зможе практично будь-який майстер або навіть користувач скутера. Йдеться про чищення, або заміну карбюратора, або заміну, чищення свічки запалювання.
- бензогенератор навіть за умови низької компресії запуститься з більшою часткою ймовірності, ніж дизельний
- на бензинових моторах немає проблеми вентиляції картерних газів через простішу конструкцію цієї системи
- бензиновий генератор можна оснастити додатковим обладнанням
(карбюратором) для роботи не тільки на бензині, а й на газі.
Це істотно підвищує можливості такого генератора до використання за обмеженого ринку енергоносіїв і палива.
Тепер про мінуси бензинових генераторів Senci (це стосується всіх
бензинових генераторів):
- бензин має властивість втрачати свою здатність до горіння через тривале зберігання, особливо в малих обсягах (це не стосується бензинів тривалого зберігання, призначених для стратегічних запасів).
Саме тому багато користувачів бензогенераторів стикаються з проблемою, коли генератор не виходить запустити після тривалого простою або ж генератор запускається, але працює некоректно, на напівзакритій дросельній заслінці карбюратора.
- паливний бак у бензинових генераторів схильний до корозування
внутрішньої частини
, значно більшою мірою, ніж у дизельних генераторів.
Це обумовлено жирністю дизельного палива порівняно з бензином будь-якої марки.
- витрати палива у бензинового генератора приблизно на третину більше порівняно з дизелем.
Резюмуємо, бензогенератору для запуску взимку не обовязково мати максимально заряджений акумулятор. Запуск ручним стартером здійснюється легше. Паливо не боїться морозу. Ремонт системи подачі палива можуть виконати не тільки майстри з ремонту генераторів, а й фахівці або користувачі з досвідом ремонту скутерів, мопедів тощо.
Далі буде...